Bugün temari topunun yapımından söz edeceğim.







Temari top yapmak için Styrofoam parçalarını ufalayarak naylon torba içine koydum. Her boyda su şişesi kapağının içine pirinç ya da boncuk koyup 2 kapağı birbirinin üstüne kapatarak ambalaj bandı ile yapıştırdım. Geleneksel zil sesi vermesi için bunlardan birini bu torbanın içine koydum. Naylon torbanın etrafını yün ya da akrilik örgü ipleri ile sıkıştırarak sardım. Arada birkaç kez sivriliklerini kırmak, küresel konuma getirmek için masa üstünde yumrukladım. İstediğim boyuta ve küresel konuma gelince, çok ince pamuk ya da polyester dikiş ipiyle sarmaya başladım. Bu sarma işi, top sürekli döndürülerek yapılmalı, paralel sarma yapılmamalıdır. Bu işlem çok sıkı yapılırsa hem küre biçimini vermiş hem de sağlam bir kabuk elde etmiş oluruz.

Styrofoam topları satın alabilirsiniz. Satın aldığınız bu topu akrilik örgü ipi ile bir miktar sarıp üzerine polyester iple kaplayabilirsiniz. Yeni başlayanlar çevresi 20-25 cm olanları almalıdır. Başlangıçta küçük boyutlu olan top üzerine kolay patterni çalışın.

En son topu kaplamak için kullandığımız polyester ipin kalınlığı çok ince olmalıdır. Gömlek dikişinde kullanılanı tercih edin. Bu kaplama ipinin rengi fonun rengi olacaktır. Siyah, lacivert ya da  koyu kırmızı, mavi, yeşil renkler kullanılırsa çalışılan pattern (motif) daha iyi görünür.


Polyester iple kaplamak çok zorlandığım bir aşamadır, çünkü yumak yapmayacağız. Paralel olmayan, rastgele sargı olmalı ve ip gergin olmalıdır. Top arada birkaç kez masa gibi sert bir zemin üzerine vurularak sivrilikler düzeltilmelidir. Sargı ipi parmağımızı keserek zarar verebilir, bu yüzden aralıklı çalışmakta yarar vardır. Sargı kalınlığı az olmamalıdır.

Bundan sonraki aşama top üzerinde bölümlendirme yapmaktır. İlk başlayanlar iki kutuplu basit bölümlendirme yapmalıdır.

Comments

Popular posts from this blog